Zvok, šum, ton, glasba in frekvenca – poučna ura s praktičnimi vajami
Na Osnovni šoli Cirkulane-Zavrč smo v okviru glasbene vzgoje izvedli zanimivo učno uro na temo zvoka, šuma, tona, glasbe in frekvence. Sedmošolci so na interaktiven način utrdili razumevanje osnovnih glasbenih pojmov in jih spoznali tudi skozi uporabo digitalnih orodij.


Učenci so skozi pogovor obnovili pomen osnovnih pojmov:
– Zvok je vse, kar slišimo. Njegovo jakost lahko izmerimo z decibelmetrom.
– Frekvenca je število ponavljajočih se dogodkov v sekundi in jo merimo v hercih (Hz).
– Ton je zvok s točno določeno frekvenco, ki jo lahko izmerimo.
– Šum je skupek zvokov različnih frekvenc, kot na primer zvok tekoče vode.
– Glasba je urejeno zaporedje tonov in sozvočij, odvisno od glasbene kulture in sloga.
– Tempo določa hitrost izvajanja glasbenega dela.


Uporaba digitalnih orodij

Da bi učenci še bolje razumeli, kako določimo višino tona in tempo skladbe, so uporabljali dve spletni aplikaciji:
Tuner gStrings, ki omogoča merjenje tonske višine in uglaševanje instrumentov.
Pro Metronome, ki služi za določanje tempa in treniranje ritmične natančnosti.


Praktične naloge in eksperimentiranje

V nadaljevanju so učenci skozi različne naloge praktično preizkusili te pojme:
S pomočjo aplikacije Tuner gStrings so ugotavljali frekvence različnih tonov in jih zapisovali.
Pri delu z Pro Metronome so nastavljali tempo in izvajali ritmične vaje, s katerimi so krepili skupinski ritem.
S funkcijo TAP so analizirali tempo skladb in izračunali aritmetično sredino izbranega primera.


Razvijanje digitalnih kompetenc

Pri tej učni uri se je v okviru projekta I-šola razvijala kompetenca “2.4. Sodelovanje z uporabo digitalnih tehnologij, ki vključuje uporabo digitalnih orodij in tehnologij za sodelovalne procese ter za skupno graditev in soustvarjanje podatkov, virov in znanja”.

Učenci so preko interaktivnih aplikacij sodelovali pri določanju tonskih višin, tempov skladb in analizirali pridobljene podatke. Ob koncu so ure analizirali pridobljene podatke in izračunali aritmetično sredino tempa skladbe Radetzky March. Njihovi rezultati so se ujemali s pričakovanji, kar je potrdilo natančnost metode.


S pomočjo digitalnih orodij in praktičnih vaj so učenci pridobili dragoceno izkušnjo ter razvili boljše razumevanje zvoka, tona in ritma. Ta interaktivna ura je dokaz, da glasbena vzgoja lahko združuje teorijo, prakso in sodobno tehnologijo na zanimiv in učinkovit način.

Marko Horvat

(Skupno 45 obiskov, današnjih obiskov 1)